2014/04/30

Bus och mys

Lite otippat att provjobbet gick skitbra och lägenhetsvisningen gick sådär. Trodde det skulle vara tvärtom. Sekelskifteslägenheten vi tittade på var på tok för sleten och tyvärr renoverad på 90-talet. Alltså för jävligt plastgolv och hemska tapeter i vissa rum. Det var inte ens en trea, utan den hade två öppna vardagsrum. Synd för läget kan inte bli bättre. 350 meter från Tillsammans och nära till ALLT. Huset är döfint utvändigt, men det måste ju vara likadant invändigt. Bestämde oss för att sätta ut annons i tidningen så vi får vad vi letar efter. Jobbet gick faktiskt suvve. Har inte jobbat inom det yrket sen jag var sexton, alltså åtta år sedan? Men mycket satt kvar. Det bara kom naturligt. Så verkar som jag ska vara cafégurl i sommar!

Sedan har jag varit i Båstad. Trallat runt i fint naturreservat och så. Åkt till Riccardos och ätit glass, matat hästar, shoppat loss på second hand och sånt mysigt. Imorgon är det cellprovtagning nummer två, och på kvälla ska vi fira valborg på stranden med öl, grille och brännboll. Jääla va!

Det är bara bus hela tiden. 

Tror ändå jag och Fredrik kommer vara Truls favvos sen. Kommer passa honom hela tiden och kolla på My little pony. 

Mom in action. 


Jobbe på söder, dekorera uteserveringen med björkar och sånt. Fick hjälp av två snygga killar. Förresten så ser jag och Johan likadana ut?

Fancy i Båååsta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar