2014/03/27

Gott gott

Dansar runt i köket till Muse och gör hemgjord paneer. Avskyr att koka upp mjölk för hur mycket jag än blandar så lyckas jag alltid bränna den. All varm choklad eller gröt resulterar i en bränd gryta. Spännande process det här, ändå. Ska alldeles strax hälla i citronen så allt smular sig. Ååh. Ska bli mer spännande i helgen när jag ska göra masala dosa. Som han där har tjatat om den, hur det var det bästa och allra sista han åt i Indien. Har aldrig ätit de där pannkakorna själv, så det återstår att se om jag klarar av att bemästra det då. Även det är en lång process, på flera dagar dessutom.

Förbereder osten tills ikväll för då blir det paneer i sån där buttery saffranssås. När den står och rinner av ska jag till Sandra några timmar. Får se vad denna dagen har att bjuda på. Så jäkla skönt att vara ledig. Så kommer en väl förhoppningsvis hem till massa paket ikväll. Gone crazy med massa nya kläder. Jag har problem. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar