2014/03/29

Bara mat i huvudet

Järntablett, blutsaft och kaffe (surdegsbröd med tryffelost, persilja och ärtskott också) blir min start på dagen. Jag hoppas detta hjälper mot min trötthet. Har känt mig så slö de senaste veckorna, och det första jag kom att tänka på var järnbrist. Eftersom jag bara äter vegetariskt (jaja är pescetarian) och kan vara lite slarvig med att få i mig precis allt jag behöver. Men nu får jag i mig extrajärn och även börjat proppa i mig mycket mer baljväxter. Kikärter, alla sorters bönor, linser och skott. Det är ju så himla gott och bra! Lätt att få med när en lagar indiskt också. På tal om! Första gången jag lagade paneer ju, och herregu vad gott det blev! Kan vara det bästa jag lagat. Ser kanske inte mycket ut för ögat, men att såsen bestod av saffran, cashewnötter, kokosflingor, yoghurt, grädde, persilja och massvis med indiska kryddor säger väl en del.

Igår var det en redig vårdag! Så varm luft att en kunde gå i t-shirt. Verkar bli likadant idag så jag, My, Moa och mamma ska ta en promenad och bege oss till våra kusiner och grilla för första gången i år (fast nej blev rättad att jag redan gjort det för nån månad sen)! Sen ikväll kommer min pojk hem från sin spelning i Köpenhamn. Längtar ihjäl mig ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar