2014/02/03

Ordbajs deluxe

Jag är tydligen bra på att ordbajsa fram ett paper. Jag började idag och det skulle vara klart idag. Deadline 15.30. Gick upp 09.00 för att sex timmar räcker gott och väl… fast nej. Inte när en vill gosa och ha mysfrukost. Inte när katterna stör en konstant. Det var kämpigt men nu är jag klar. Den duger nog. Är mer fokuserad på redovisningen jag ska ha på torsdag. Rollspel. Linn the skådespelerska. Lycka till med det. Jag kommer spy.

Fullt upp den här veckan. Mycket i skolan, och från och med tisdag jobbar jag kväll i tre veckor framöver. Blir inte mycket fritid. Men planerar att åka till Prag (eller någon sån där fin stad) i april med Fredrik. Nu när det är så kallt och dystert borde en ju passa på att lägga undan pengar. Enda roliga som händer framöver är att Söderfamiljen öppnar och Zimafestivalen. Sen är det bara att gå i ide till maj. Kommer väl vara hemma för det mesta, måla om i läggan och så. Vi har bestämt att vi ska ändra om här hemma så att vi verkligen stormtrivs. Införskaffa nya mattor, soffkuddar och sideboard i teak. Måste måla om väggarna för tapeterna är så sletna och det är så många hål, så det är liksom lite förbestämt vart tavlor och hyllor ska sitta. Skittråkigt. Bara att göra om! Vi har ändå galet billig hyra, så vi ska ta vara på det ett tag till. Tills hyresvärden hör av sig om karamellhusen, för vi är nummer ett på kölistan. Kärlek.

Kusinerna är i Thailand, så mamma passar deras hem. Därför ska vi utnyttja deras enorma tv (typ bio) ikväll. De har biostolar och allt. Vi ska se båda Insidious. Älskar dem. Trodde aldrig det skulle göras så bra skräckfilmer igen. De är så nyskapande och fenomenala. Samma med Conjuring (tråkigt slut dock) och Sinister. Enormt bra bara. Ska bara ta en kaffe, sen bär det av. Måste säga att det är så mycket enklare att ta sig runt nu när VI HAR BIL! Ni anar inte lyckan. Varenda gång vi sätter oss i bilen säger jag "det här är vår bil". Kan liksom inte förstå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar