2014/02/24

Helgis

Fänkålen fräser gött i vitvinet, så jag har tid att skriva lite. I fredags blev det återigen Söderfamljen. Där trivs vi. Moa har för övrigt fått jobb där, så en får väl lov att vara stolt. Litt svårt att skriva nu när Mio stångar mina händer och lägger sig över datorn. Märks att han saknat mig när jag varit i Växjö. Lite blandade känslor att vara där faktiskt, som jag förutsåg. Kul att vara i ens gamla hemstad, fast samtidigt inte. Var ledsen ganska mycket när jag bodde där, så det är väl inte så konstigt. Hade dock velat hälsa på campus och där en brukade hålla till, men tiden räckte inte till och så vidare. 

Idag åkte vi med My, Joel och Truls till skoga för att grilla chörizokörv och fika i den goa vårsolen. Tog en redig promenad runt sjön också, så vi däckade i soffan så fort vi kom hem, och nu alldeles snart blir det go fisksoppa! Imorgon blir också bra, om inte ännu bättre. Ska unna oss och spendera lite kvalitetstid tillsammans när båda är lediga hela dagen. Vi ska ta sovmorgon, äta senfrukost/lunch på Brogatan, sen gå en rejäl shoppingrunda, och sen (såklart) käka på Söderfamiljen. Går och suktar efter den där veganska nudelsoppan som inte kommer serveras förrän om några veckor igen. Ååh. 

Japp, det är här jag hör hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar