2014/01/15

Tentarino

Tentapluggar med en obligatorisk tentafika bestående av silviakaka och kolsvart kaffe (bubbligt på grund av alldeles just upphällt och serverat av min man). När denna tentan är avklarad har en hel termin (av sju) gått och jag undrar mest var tiden tagit vägen. Jag kan inte riktigt förstå att det gått så fort. Sen ser jag listan på alla tentor, inlämningar och seminarier jag varit med om och förstår att jag faktiskt har gjort galet mycket på bara fem månader. Det känns väl som att allt bara glider förbi helt obemärkt när en trivs, antar jag. Ska jag vara ärlig har jag dock tankar att ändra riktning en aning. Eller helt enkelt läsa nåt extra år efter den här utbildningen. När jag känner mig mer trygg och säker i min ledarroll. Då blir jag behörig att jobba både med förskolebarn och grundskolebarn. Skönt med lite variation liksom. Hade varit dökul att bli lärare i bild eller engelska. Men jag har ju trots allt några år till att fundera.

På torsdag är tentan och på fredag beger vi oss till Lund för examensfirande. Ska bli roligt, och en kommer väl längta till ens egen examen kan jag tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar